onsdag 31 december 2008

De nya året, spännande

Oh så spännande med ett nytt år framför, år 2009! De som en ny start, ett oskrivet blad, vilken utmaning! De är konstigt men alltid när året byter så funderar man på de gångna året och de år som ligger framför...
Jag har många drömmar som jag gärna önskar förverkliga under de kommande året. Jag känner att jag vill utvecklas i mitt jag och jobba med mig själv. Jag är övertygad om att om jag mår bra och är harmonisk och balanserad så mår min familj också bra. Jag önskar hitta en stressfri vardag tillsammans med Benjamin, Elwa och Milou. Även om vardagen är intensiv (vilket man inte kommer ifrån och vilket jag inte heller vill komma ifrån) så vill jag hitta en balans. Jag önskar hitta en vardag som fungerar, där alla blir sedda, hörda, bemötta och bekräftade. Jag vill ge min familj de bästa av mig!!! De finns ingenting mer värdefult än min underbara familj. Jag önskar ta hand om dem och ge dem all den kärlek de behöver och är värda. Ni så fina mina större och mindre barn:) Min man, Benjamin, de finns ingen finare än du, älskar dig gulle! Elwa, du är min dyrbara skatt och min ögonsten, mamma älskar dig! Milou, vilken fin hund du är, den finaste!

En utmaning att vara mamma, fru och matte idag. Benjamin har nämligen århundratdets förkylning och ligger rörelseförhindrad i sängen och mår dåligt och jag har hand om allting. Vi var med Elwa och Milou idag och handla för kvällen och Milou stod utanför butiken och ylade så de eka ända in, nice! Handla handla handla fort fort fort de var de som gällde. Så länge Elwa skulle vara nöjd skulle de gå bra. Jag hade henne i en butiksvagn var hon fick sitta inne i en bil och köra, de var en hit. Jag fick till och med prövat ett par vinterskor åt henne:) Nu allting i vagnen och hem. 2 matkassar, min handväska, Elwa och Milou och ut i vinden och blåsten. De blåser hårt idag. Upp till lägenheten med hela kören, pust, hemma! Alla nöjda, men mamma genom svettig:)!

Elwa hjälpte till och tömma matkassarna, kul tyckte hon! Fick till och med marinerat kalkonen och grisfilén! Nu var Elwa redan vrålis och de va dags för mat, passade själv också på att äta samtidigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar