fredag 12 december 2008

Pust...

Trött mamma...var hemma 02.30 i natt! Hjälpt pappa! De känns bra att kunna hjälpa till i mån av möjlighet, så där 2-3 gånger i månaden blir de, men lite tufft alltid följande dag när man varit uppe så sent. Men vilken förmån att kunna vara hemma på heltid med Elwa och sen få lite egen tid när man några gånger i månaden kommer i väg för att göra något annat. Om inte annat så piggar de upp:) . Även fast kvälls/natt vakande känns tufft för mig ( är absolut ingen kvälls/natt människa) så väljer jag gärna att vara borta från Elwa så lite som möjligt. Skulle jag vara borta på dagtid skulle de bli betydligt flere timmar vi var ifrån varandra och de skulle bli svårt och hitta någon barnvakt. Nu far jag iväg 16-17 tiden på eftermiddagen och då tar Benjamin över. Sen lägger sig Elwa för natten redan kl19.30, så då tror jag att hon inte känner sig övergiven av sin mamma.

Oh vilken grym hosta jag har...trist! Blir värre när man lägger sig ner, typiskt! Igår natt när jag kom hem fick jag världens host attack...taktiskt när hela huset sover och man ligger och vrålhostar. Fick höja huvudändan för att få hostan och lugna ner sig. Vaknade nån timme senare i samma halvsittande ställning, så hade tydligen somnat.  Oj så trött jag var på morgon när Elwa som klockan väckte mig 07.30. Benjmain var precis påväg till jobbet så han gick och hämta henne från rummet och dumppade henne vid bröstet. Oh om någon skulle ha tagit henne sen och jag fått fortsätta och sova. Men så är de...du måst orka i väder som väder!

Nu och äta lunch, mums, vrålhungrig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar