söndag 7 december 2008

Sjävständighetsdag

Så stressad på att de alltid skall se ut som ett bombnedslag här hemma!!! De ända man gör är att man städar i ett. Jag har medvetet gått inför att inte plocka Elwas rådd under dagen, för jag blir tvungen och göra de om och om igen. Jag plockar sedan efter att jag lagt henne. Men arma hundhåren, sand, skit och damm som samlas i hörnen, blir galen!!! Jag jobbar på att inte låta de bekomma mig...att ha en positiv attityd till livet man lever nu är en verklig utmaning. Om jag fortsätter att stressa upp mig som jag gör nu så lever jag inte länge. Jag vet att kroppen inte bara tar skada av för tuff fysisk ansträngning utan även av en ständigt psykisk stress. Jag har kommit på att de intensiva liv man lever nu, småbarnslivet, måste man infinna sig i. De hjälper inte att klaga eller stressa eftersom man ändå inte kommer ur de. Man måste njuta av vardgaen och allt de fina man har. de är otroligt att vara mamma och ha familj. De är de finaste och dyrbaraste av allt. Vi har de så bra tillsammans, tänk vad man utsätts för och hur bra man tacklar allt som kommer emot. Intensivt skall de vara med en 1-åring, en hund och en man som jobbar mycket. Hur skall de bli sen när man har en till eller 3 till? 

Ätit självständighets middag hos pappa, gott. De blev fisk tallrik till förrätt med gravad sik, rökt lax, dill aioli, äggröra, kokt potatis. Oh va gott. De va lite försmak av julen...kändes nästan som jul också. Sen blev de vegetarisk cider risotto till varmrätt. Elwa hon somna som vanligt kl19. Körde samma rutiner som hemma förutom kvälls bad, de fick bli. Hon somna som en ängel under massagen och så lämnade jag henne i pappas säng och sova. De va bra att jag bullat upp med kuddar runtomkring henne för när vi skulle åka så låg hon tvärsöver ena kudden med huvudet hängande neråt mor sängens kant:) Lyfte henne i barnbilstolen och sen hem. Hon sov hela vägen och så lyfte jag henne i egen säng för att fortsätta natten. Lyx säger jag. Barn som sover djupt och som framför allt vet att nu är de natt och de skall sova är väldigt tacksamt! 

Dödstrött själv...nu i säng, oh va skönt att sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar