söndag 7 december 2008

Helg

Upp i vanlig ordning kl07.30. Va skönt att få någon som tömmer brösten genast på morgon. De senaste dagarna eller egentligen sen vi kom hem så har Elwa varit en riktig bröst prisse, älskar att ligga och njuta vid bröstet. Passar mig:) Jag har märkt förändringen väldigt tydligt, de kommer mera mjölk. Jag kan se ett direkt samband med att om jag ger mera flaska (vilket jag gjorde på resan), så vill hon ha mindre bröst, men om jag inte ger flaska (vilket jag inte gjort nu nr vi kommit hem) så vill hon ha mera bröst. Så jag tror att om jag skulle vilja sluta amma så skulle Elwa acceptera de. Jag skulle bara övergå till att ge ris- eller havremjölk på flaska. De känns bara skönt att slippa tvätta flaskor, plus att jag njuter av att amma. Får en lite klump i halsen när jag funderar på att en dag så skall jag verkligen sluta. Men jag känner att jag gärna vill gå på Elwas villkor, de känns mycket bättre den vägen än att jag bestämmer när de skall vara slut. Ibland kan jag uppleva att folk runtomkring mig uppmanar att sluta, men de får de just göra. Jag gör så som de fungerar för oss bäst. 

Elwa och Benjamin har varit på babysim i morse (heter inte babysim nå mera eftersom Elwa fyllt 1år, de är visst minisim gruppen hon hör till). Jag fick äta frukost i all sköns ro och se gå ut på en 1h promenad med Milou och ge honom all uppmärksamhet. Nu sussar Elwa sött på balkongen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar