måndag 15 december 2008

Seg förkylning




Nej, nu skll vi nog satsa på att bli friska till jul! Oh, vilken seg hosta! De är inte så galet på dagen, men direkt när man lägger sig på kvällen så böjar man hosta. Natten är värst. Jag har inte riktigt haft tålamod att sitta inne hela veckan, så vi har varit ute 1 gång de senaste dagarna. Inte bra. Både jag och Elwa är värre sen igår. Nu är de bara att hållas inne fast hela veckan om de är de som hjälper. Jag vill verkligen inte vara halv dassig i flera veckor. Bättre att pinas nu och vara inne 1 vecka och bli frisk än att dra ut på de hela. Vill så gärna vara frisk och pigg på julen. Om jag skall vara helt ärlig så har jag inte skött om mig själv så bra som jag borde ha. I ärlighetens namn så är de första gången i mitt liv som jag satt min egen hälsa åt sidan och prioritera någon annans, Elwas alltså. Jag har inte haft energi att ta hand om mig själv utan satsat allt på Elwa. De är galet hur barn blir så super viktiga, man skulle dö för sitt eget barns skull. Idag har jag ätit Lavendel kapslar 2 gånger 2 tabletter och sen druckit massvis med te och honung och sen ätit råa vitlöksklyftor! Ångandas måst jag också och sen vila, inte anstränga mig mera än nödvändigt! 

Oj så de är mysigt att tova! Jag tovade igår ekologiska marakasser, alltså instrument för barn. De blev jätte söta! Skall ge dem i julklapp åt Elwa och hennes kompisar! Måste tova mera! Helt underbara julklappar, hemgjort uppskattas alltid! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar