tisdag 9 december 2008

Sjukt barn

Fy va jobbigt att lyssna på Elwa som rosslar och näsan rinner i ett, oj om man kunde hjälpa mera...(tror att alla mammor känner så när de är hemma med sjukt barn)?! Igår kväll hann Elwa vakna 4 gånger innan jag la mig. De är jätte ovanligt för henne. Vanligtvis när jag lägger henne på kvällen så väcker jag henne följande morgon 12h senare. Hon va så staki och så super täppt i näsan. Hade kokat saltvatten (0,9% saltlösning av havssalt) och de spola jag hennes näsa med. De va inte populärt. Kan tänka mig hur otäckt de är när rummet är kolsvart och någon kommer och sprutar något som känns kallt och smakar illa i näsan. Men de va bara att tänka på Elwas bästa. Höjde även upp huvudändan i sängen. 4 gången när hon vakna precis när jag lagt mig i sängen kl23 så tog jag faktiskt upp henne och satt mig på mattan i hennes rum och ammade henne. De är emot alla mina principer att amma Elwa efter att hon gått och lägga sig, men nu måste jag. Jag kände att jag måste erbjuda henne något som hon känner välbehag av. Oj va lycklig hon blev, hon sög länge länge och njöt. De kändes nästan som att ha en liten nyfödd igen. De första minuterna va jobbiga eftersom Elwa va så täppt i näsan men sen så släppte de. De gör de när man ammar, lustigt! Gillar amning eftersom man har så stora fördelar med de!!! Om jag skall vara helt ärlig så är jag inte helt på de klara om Elwa är förkyld förkyld eller om hon är snuvig på grund av ev. tänder. 

Idag är de att förbereda inför cellens julfest. Har precis lagat man mandelknäck, senare blir de att koka en stor kastrull med risgrynsgröt och steka jultårtorna. Glögg skall de också bli. Blir kul att julmysa ikväll:) 

Julprissen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar