onsdag 6 april 2011

En vanlig onsdag

En vanlig onsdag hos oss började lite segt efter en orolig natt! Jag är inte riktigt på de klara med att om barn kan eller mina barn kan vara så känsliga för att jag inte är med dem på kvällen? Kan de påverka nattsömnen? Eller är de också andra saker som spelar in...Men så blev de i natt igen:( Jag var på folkhälsans doula möte (reklam för de finlands svenska doulorna) (jag är alltså doula sen 6 år tillbaka och vi har möte 1 gång i månaden) och min syrra var med barnen. Barnen hade haft de bra och somnat bra men Evert han vakna 21.30 och var ganska otröstlig och lugna sig först efter 23. Elwa hon kom tassande i vårt rum vid 03 och hade kissat i sängen och sen senare kom hon tassande igen och kröp mellan oss och sova...och se sen vakna både Elwa och Evert 06.30 och vill inte somna om!!! Elwa hon ville ju i natt sova helt fastklistrad i mig, pust! Varför behövs man som mamma sååå sååå mycket? Varför är man oersättlig? Ja och sen var ju pappa också borta hela dagen och barnen såg ju inte honom allas, kan Elwa ha reagerat på de också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar