tisdag 5 april 2011

Wow vilket väder

Herre min skapare så fint väder! Våren är här! Oh va jag längtat efter den sköna vårsolens värme. Hur skönt är de inte på en skala från 0-10 att spendera 2h utomhus en så här fin dag?! 10! Ja idag måste jag bekänna att jag känt mig på topp! Känt att gör någon nytta, känt mig som en duktig mamma!!! De inte alla dagar lotten faller så här lyckligt...Kände mig så lycklig när vi lyckades med en lugn morgon trots att vi skulle hålla tiden, klockan 9 skulle vi träffa vårt bonusbarn ute. Barnen åt frukost, hade egen tid, jag tömde diskmaskinen och städa undan efter frukost och laga mig i ordning. Sen var de att plocka fram alla regnkläder och klä på barnen. Elwa hon klär på sig super duktigt själv och Evert får man hjälpa. Är så tacksam att 1 klarar sig så då återstår de bara att klä på 1. Ut i de fina vädret. Elwa förde vi till dagis och sen fortsatte vi med pojkarna till Betania parken. Väljer den parken framom  andra eftersom den har en stor smulten markplätt var barnen kan leka med sand. Oh va skön omväxling till all den här snön. Tänk att vi haft vinter i  5 månader, galet! Hur skall alla dom resterande årstiderna rymmas på ett 1/2 år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar