torsdag 14 april 2011

Kakka

Ni som är känsliga så nu får ni hoppa över detta kakka inlägg! De handlar alltså om Evert och hans sten sten hårda kakka som alltså nu "peppar peppar" har varit den mest prima den någonsin varit under gårdagen och idag! Jag måste ärligt talat säga att jag inte blir klok! Jag har kämpat med hans kakka sen han börja äta fast föda vid 5månaders ålder. Han har inte ätit puré utan ätit bitar från början (kokta grönsaker mest och senare råa grönsaker, sen fisk och sen kött). Han kakkar varje dag så de är inte förstoppning han har utan något som jag inte kan lägga fingret på. Han har inte ont i magen, inga kramper, han gråter inte så antar att de inte är något i tunntarmen eller tjocktarmen men misstänker ändtarmen. Ibland kan de hänga ut en kakkakorv ur rumpan på honom när han sitter på toaletten och han gör ingenting åt den. De känns nästan som om han inte känner den? Mystiskt? Eller så har han bara blivit så lat att klämma och krysta eftersom jag hjälper honom att kakka 9 gånger av 10? Nu måste jag bara säga att jag ju haft möjlighet att följa med hans kakka hela hans liv för han har kakkat utanför blöjan sen han var 4 veckor gammal. Så när han var baby så hade han ju ofta lite skummig och grönkakka men inget farligare. Ofta var den alldeles vanlig mjölkkakka. Jag kunde se ett direkt samband med hans kakka och vad jag åt när han var liten och endast fick bröstmjölk.

Jag har verkligen prövat allt på Evert, mera fibrer och mindre fibrer, spannmål icke spannmål, mjölkfri, äggfri...med och utan blablabla! Allt! I förrgår laga jag kycklingsoppa på egen gjord buljong...och kokosmjölk! Efter de har Everts mage funka super! WHY? Kanske man bara skall börja koka sina egna buljonger? Näringsrikt är de i alla fall! Skall forska lite i buljonger och återkomma om dem. Men i alla fall så känns de bättre men ändå är de ett stort frågetecken! Tips tas gärna emot! Har beställt läkartid till honom och vill reda ut ifall de är något i hans ändtarm som jag inte ser...

Hej så länge och hoppas ni inte spydde av allt kakka snack...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar