onsdag 27 april 2011

Lite om vår dag

Klockan är 14.00 och vi har varit på språng sedan kl.09 imorse! Ja först lämnade vi storasyster på dagis var hon skulle ha jumppa och ha leksaksdag. Sen promenerade jag med Evert i vagnen till Hagnäs för att träffa socialtanten som ansvarar för parkverksamheten, så nu är jag officiellt parktant, jee! Känns kul! Eftersom klockan var 11 efter avslutat möte traska vi till Silvoplee och avnjöt en underbar vegelunch med allt tänkbart från groddar, kikärter till grönskare av olika slag, jamii! Efter lunch somnade Evert som ett ljus i vagnen. Var på jag bestämde mig för att ytterligare njuta av vädret och passade på att fortsätta min motionsrunda. Så jag promenerade från Hagnäs till stan, via Salutorget längs med stranden till Brunsparken. Jag stack mig in på Kanuunas loppis och fyndade som vanligt kläder åt barnen:) Blir så glad varje gång!

Efter 3h promenad var vi hemma kl.13.30 då Evert vakna. Slut men lycklig efter denna förmiddag. Lyxigt att vara hemma med barnen när man har möjligheten att njuta av väder och bara kunna lämna allting där hemma. Solen har värmt så otroligt idag, måste klä av mig jackan, kändes konstigt! Våren är här med dess fulla kraft! Ser framemot sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar