torsdag 18 november 2010

Dag 3



Dag 3


Natten var bättre, Evert sov tillsammans med Elwa i samma rum hela natten, men vaknade ändå med 3h mellanrum. Han nöjde sig med en bröstslurk och de vr huvudsaken. Jag sov bra mellan amningarna. Kl. 05 gav jag visserligen mjölkflaskan åt honom och med dens hjälp sov han fram till kl.07.30!


Elwa vaknade på natten och var törstig och sen vaknade hon för gott kl.07. Jag hon börjar komma in i sen sedvanliga rytm.


Idag fick de bli skön förmiddag vid poolen. Jag och Elwa tog oss ett dopp med Evert och pappa sov fram till kl.10.


De är en skön värme, väldigt varmt men inte stickande hett! Men fastän man smörjar sig med 30 solskyddsfaktor så blir man väldigt snabbt brun. Galet hur stark solen är. Ingen har bränt sig och alla mår bra.


Molkosan och Symbioflor 1 har vi alla njutit av varje morgon och kväll. Inga problem med mygg har vi heller haft. Ormar har vi blivit varnade för att de sätt på området men de slingrar sig snabbt sin väg när folk börjar vakna i sina hus. De e mest på morgon om man är tidigt ute som man får vara på sin vakt!


Hohoj, vi fick uppleva en riktig regnskur idag. Medan vi lekte på stranden såg vi regnfronten komma in och en rejäl skur överraskade oss! Vi samla ihop vårt pick och pack, tog barnen under armen och sprang till vår moped. Tur nog hade vår moped tak så vi kunde sitta där i skydd. De var ju inte så farligt heller, hellre våt i +30 grader än hemma i minus grader:)


Butiksresan blev också en våt upplevelse. Vi puttade sakta mak med mopeden från stranden för att inte bli helt smiskade av regnet och så småning om slutade de störtregna. Handlade mera frukt: en hel ananas, en hel melon, vindruvor, mini mandariner, tangeriner, gurka, tomat, toast, mysli, naturell joghurt och chips. De är galet men i detta land är man sugen på chips! Så otypiskt mig men så är fallet.


Dusch och pool och mat på kvällen. Skönt med en lugn dag och lite äventyr. Nu sover barnen och vi umgås med Benjamin. Oh måste nu bara än en gång prisa thai maten lite...papaya sallad med prawns, prawns with garlic and pepper, springrolls slukade jag i mig är nu så kontent!


Aj jo sen en underbar sak! Everts allergi är totalt borta...vet inte nu igen riktigt va de beror på men gett honom Symbioflor 1 som också är till hjälp vid allergier och svamp...misstänker att de kan ha varit någonslags svamp. Maten här passar ju honom, inga mjölkprodukter. Ägg funkar perfekt (äter de varje morgon) + i fried rice. Jag äter ju inte heller några mjölkprodukter. Sen gav jag en dos homeopati ännu åt honom i tisdags när vi kom när han klia sig så galet mycket på kinderna. Mercurius c30 x 1.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar