onsdag 24 november 2010

Dag 8

Oj jag var så trött igår att jag slocknade kl.19.30 så de blev lite skralt med bloggande! Natten innan var lite orolig, Evert vaknade många gånger så därmed en trött mamma!

Igår morse så åkte Benjamin iväg till Rayong och shoppa och jag var med barnen. Vi simmade i poolen på fm, Elwa vilade 1h inne i svalkan och tittade på Pelle Svanslös. De e skönt att bo i hus när man kan lämna den ena av barnen inne och vila eller sova och sen kan man vara ute i poolen eller terassen med den andra. De funkar med andra ord super att vara själv också. När Evert har sin förmiddagsvila så brukar jag och Elwa simma i poolen och mamma lite träningssimma:)

På eftermiddagen efter att barnen sovit packa iväg oss till stranden. Där hittade Elwa och Evert andra svenska barn och leka med. Vi åt middag när pappa kom de blev standard: Fried rice and Shrimps with garlic and pepper, de kostade hela 140 baht!

Ja efter förra natten så blev de bestämt att NU FÅR DE VARA SLUT MED NATTSUTTANDE för Everts del! De har blivit en dålig vana av mig att lägga honom till bröstet när han piper till. Man gör de som är lättast och snabbast på natten! De får bli vatten i tuttflaska eller bara tutten och "god natt Evert, nati, nati" inget mera!

Tack för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar