fredag 19 november 2010

Dag 4






Bild 1: Evert som vill gå sina egna vägar och inte alls dit vart mamma och resten vill

BIld 2: Utanför vårt hus påväg till Rayong

Bild 3: Elwa och pappa spanar in "gristaxin", alltså vi väntar...den skall gå 2 gånger i timmen men har inga exakta tider

Bild 4: Evert sitter nöjd i sin vagn när vi väntar på "gristaxin"

Bild 5: Evert är ännu gladare när vi är i "gristaxin"



Förstår om ni inte är så intresserade hur vi sovit på natten…skall försöka fatta mig kortare om de. Men en sak måst jag bara säga att de är inte de enklaste att hitta de optimala graderna på AC…antingen är barnen isbitar och vaknar till de eller så är dom svettiga och vaknar till de…men nu inta så skall vi testa med 24graders AC och fläkt…


Oh jag har varit till vår massagehydda, obs! 5m från vårt hus och de var de mest gudomliga jag varit med om. En sådan duktig thaimassör. Hon var hade lugnt och skönt tempo, hon var målmedveten i sina massagetag och hon hade tillräckligt med styrka. Hon masserade mig i 2h! De kändes verkligen som de aldrig tog slut, njöt av varje sekund! Thaimassage är alltså helkropps massage från tåspetsarna till hårbottnet. Jag somande nog emellan och vaknade gropig när hon bad mig vända från rygg till mage. Massagen var värd alla slantar och mycket mer. Jag betalade 250baht för 2h himmelsk massage (6e ungefär)


Både jag och barnen har varit trötta idag…inte den bästa dagen på vår semester. Vi tänkte pigga upp eftermiddagen/kvällen med att hoppa på en "gristaxi" in till närmaste staden Rayong och besöka fredagsmarknaden. Men de blev inte riktigt som vi tänkt oss. Vi hoppa av för tidigt och tog en sväng via en marknad fullt med frukter, grönsaker, kött och fisk. De var mysigt att kolla på de också. Sen hoppa vi på en annan "gristaxi" in till Ban Phe och åt middag på en strand restaurang. Efter allt åkande var de SÅÅÅ SKÖNT att komma hem! Pust, tror vi njuter av lugna kvällar i framtiden! Man blir så bekväm med barnen, man orkar inte med något extra. Att ströva omkring på marknader är mera för oss än för dem. De njuter av stranden och poolen och en egen säng att sova i :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar