måndag 17 januari 2011

Natten

Bättre än natten innan, alltid positivt! Vi fick sova utan skrik till 04. Sen var Evert vaken mellan 04 och 06:( Han lugna ner sig direkt när jag "tryckte" ner honom i sängen igen och sa "nati nati" men sen fick jag inte avlägsna mig från rummet...så höll vi på i 2h! Väckning kl.07.30 och de fick Benjamin ta!

De var så skönt att halvsova i sängen och bara dra sig. Lovar att jag inte gjort de en ända gång under alla dessa år vi haft barn! De var HÄRLIGT! Jag låg i sängen och lyssna när Benjamin och barnen stökade på i köket, så gulligt!

Elwa säger: Pappa kan jag få äta mysli med mjölk på, riskaka och ägg?
Pappa säger: Ja de låter bra, vi börjar med mysli och mjölk
Elwa säger: Jag vill i alla fall äta 5 ägg och ha mjölk i mugg, jag är vrål hungrig som en varg
Pappa säger: Om du orkar, vi börjar med 1 ägg
Elwa säger: "Mamma Mamma" (springer till sovrummmet), jag är vrålhungrig som en varg, får jag äta 5 ägg?
Mamma säger: Tror inte att du orkar så många, vi börjar med 1 ägg!
Elwa säger: Pappa pappa, mamma sa att jag får 5 ägg...
Pappa säger: Sa mamma de?
Elwa säger: Vi börjar med 1 ägg sa hon...

Urgullig diskussion:)

1 kommentar:

  1. Ihanaa, saa kyllä aina makeat naurut Elwan sanomisista ja tekemisistä! Elwasta sais vitsikirjan aikaan! Ihana tyttö!!
    Halit

    SvaraRadera