onsdag 19 januari 2011

Stora barn

De känns plötsligt som att våra barn blivit så stora och "mamma vardagen" ändrat form. Från att bara ha kretsat kring blöjbyte, amning och läggning så finns de plötsligt lite tid för annat. Jag upplever de som en stor förändring, känns ovant men härligt och faktiskt lite små bekvämt att ha de så nu en tid. De finns äntligen den där lilla extra tiden som jag kan ta ut i form av skidning, simning, springning och de där lilla tillsammans med bara Elwa. Känns underbart att känna att man räcker till bättre. Och trodde faktiskt aldrig att vardagen hela tiden hittar nya former och utvecklas.

FÖRÄNDRINGAR

STORKOK -
jag har infört storkok på söndag eftermiddag, praktiskt och skönt att få fixa mat i lugn ro och inför kommande vecka. Söndag jo för att då är vi två föräldrar hemma. Ena kokar och andra sköter barnen

IDROTT - inte prioriterat och orkat och haft hjärta att slita mig förrän nu (fattar ni 3 år har jag kucklat hemma nästan varenda kväll och helg). En vardag kväll och gång på helgen. Nu blir de skidning, simning, rask promenad, springning och tänjning efteråt och en dusch eller ett bad förståss

MAMMA-BARN JUMPPA - igår inledde Elwa sin jumppa, mysigt! De är en jumppa för barn och föräldrar, menad för 2-4 åringar. De var väldigt simpelt och enkelt med kullerbyttor, bollkastning, väcka jätten leken, krypa i tunneln mm. men de kan inte vara så avancerat ännu för så små. Barnen trivdes och föräldrarna också. Kvalités tid med Elwa, UNDERBART!

EVERT SKÖTNING - Evert har för första gången varit övernatten hos mommi 1 dag + 1 natt och de hade gått SÅÅÅ bra! Känns så skönt att han också blivit vi så stor att han trivs med någon annan och man verkligen kan lämna honom utan att han blir lessen och bara gråter och är missnöjd!

AMNING - Ja jag har slutat amma och de känns lessamt...upplevde aldrig att de var jobbigt eller krävde allt. De var en livstil och kändes så naturligt! Skönt förstås att Evert inte saknar de utan nöjer sig med sin getmjölksersättning. Lätt att lämna honom med andra pga ersättningen. Utan den vet jag att han skulle vara väldigt missnöjd eftersom han nog fortfarande har ett sugbehov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar