måndag 3 januari 2011

Sjukstuga

Ja va skall man säga, spyor och skit ja de är vad vår vardag är just nu! Ja och tvätt förståss, tvättmaskinen går i ett!

Elwa hon spydde genom hela natten med ungefär 2h mellanrum. Vi hade bäddat med madrass i vårt rum och jag satt ju och lyssnade in alla små moves, skulle hon eller skulle hon nä spytta...Hon är nämligen så veck att hon inte orkar säga till mera, utan först bara vrider och väder sig, sen börjar hon gråta och sen kommer de! Men de som var bra på natten var att hon spydde ju bara små mängder vätska eftersom hon inte då ätit något! Kl.03.30 gick jag i barnens rum och sova med Evert för att få tag i sömnen en liten stund i alla fall. De gick si så där...

Evert han hade också skit show!!! Vaknade 23 och hade skitit ner hela sig och sin säng...då tyckte jag att de va skönt att vara två föräldrar och att barnen sov i olika rum.

Va skall jag säga, ja de känns tråkigt att barnen nu är så här sjuka, man skulle vilja göra mera, hjälpa dem, men kan ju bara finnas till! de funkar ju bra ändå när Elwa spyr och Evert skiter:) skulle båda göra båda så skulle de vara en liten utmaning, haha!

Jag har rådfrågat min homeopat om hur resonera kring vinterkräksjukan....skall man bara låta den komma och gå, låta liksom kroppen fixa de eller skall man ge något??? Ja har nu gett Arsenicum c200 åt Elwa och sen Phosphorus c200 åt båda två!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar