torsdag 27 januari 2011

Ögoninflammation

Då var de vår tur att ha ögoninflammation för första gången! Kände mig som en uslig mamma i morse när Elwa vaknade och sa att: "mamma jag har ont vid sidan av ögat" och jag bara "ja men oj, de blir nog bra" och när jag sedan tände lampan i taket så såg jag att ögat var alldeles rött och svullet och betydligt mindre än de högra. Ja då fick jag lite dåligt samvete! Hon visste ju själv att hon hade ont, var duktigt av henne att kunna känna efter och ge uttryck för att ha ont. Härligt att se utvecklingen hos sina barn.

Eftersom jag är den jag är så vill jag gärna avvakta med ögat och inte genast behandla med antibiotika eller ögondroppar/salva. Ringde min homeopat och fick telefontid. Vi ger nu Apis C30 tätt  och avvaktar. Putsar också ögat med Calendula tinkstur och varmt vatten. Ögoninflammation är väldigt smittsamt så de bli hemma dag för Elwa idag och eventuellt imorgon också. Vi tar de lugnt och njuter. Tror också att Elwa behöver ta de lugnt och vara hemma bland bekanta bakterier och få lite extra omvårdnad. En liten sväng skall vi ta oss ut idag. Frisk luft gör oss också friska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar