onsdag 5 januari 2011

Vi lever

Jag nu är barnen på bättrings väg och de är skönt! Elwa hon är fortfarande väldigt svag och orkar knappt leka, men de går mot rätt håll. Ni som undrar över hennes vätskebalans så kissar hon bra nu och dricker mycket. Tillsätter lite salt i hennes mat och sen har hon fått hallonsaft (lite socker för att balansera upp). På eftermiddagen har hon ätit utan att få ont i magen och hon har inte heller skitit sen i morse. Så vi håller flaggan högt!

Evert han har inte skitit sen igår så kanske hans spunk börjar lätta också...hoppas hoppas hoppas! Börjar känna mig lite led på allt spyor och skit! Men de har ändå gått jätte bra fastän barnen varit sjuka. Jag har ju varit frisk och orkat bra. Hoppas innerligt att jag inte insjuknar. Har nog boostat mig med vitpepparkorn (svalt hela typ 10st i felar omgångar), ätit mjölksyrebakterier, ätit d-vitamin, c-vitamin, multivitamin, vitlök, pau darco te ja de mesta har jag proppat i mig! Ja och homeopati profylaktiskt har jag också tagit, Arsenicum c 30 en dos. Elwa och Evert har ännu idag druckit Phosphorus i vatten för att stärka dem...känns som att de återhämtat sig bättre.

Snart kommer vår nya frys, jee! I väntan på den! Ha en bra trettondag allihopa!

På fredagen, 7.1, utkommer VAUVA-lehti ja i den nya numret för januari finns de en artikel om vaccinationer var vi vår familj är med, läs och skicka kommentarer/kritik!


1 kommentar:

  1. Ihana lukea, että olette parempaan päin menossa! Mummi tulee huomena käymään sinne sairastupaan käymään ja tarkistamaan potilaat!
    Halit siihen asti

    SvaraRadera