torsdag 26 februari 2009

Barnfritt

Igår hade jag hela dagen bara för mig själv, härligt! Mamma kom efter Elwa vid 9 tiden och hämtade tillbaka vid 17.30. Men oj så dagen gick fort, alldeles för fort! De  är så underbart att Elwa trivs med sin mormor så bra, de gör att jag har sinnesro och kan njuta av min egen kvalités tid. Vi kom överrens med mamma att hon har Elwa 1 gång i veckan nu hela våren, super lyx. De käns så underbart att se framemot egen fritid. Kommer att mycket att förbereda inför spädbarnsmassage kursen, alla föreläsningar men de är så kul. Skrev igår och spädbarnets outveckalde tarm och de goda tarmbakterierna, härligt att få rota i forskningar och skriva!!! De känns för mig som att jag lever och har kvar något i min mjuka mamma hjärna när jag sätter mig ner och börjar skriva. 

Mamm och Elwa hade varit på utflykt till skogen och åkt pulka! Elwa hade ätit bra och sovit precis som hon brukar, exact 2h! Hon är enkel när hon är så inrutad i sina rutiner. Ja men va gjorde jag igår, jo jag var på 1h rask hundpromenad i världens vackraste vinter väder med strålande sol och klar blå himmel. Sen hem i duschen och sen iväg och lyxa sig på lunch till stan. De va härligt att sitta och njuta helt ensam i fred och ro. Sen ägnade jag hela eftermiddagen åt till att skriva, de kändes bra. 

Idag är jag trött, trött, trött, nästan kaos trött! Va jag än gör för extra utöver de vanliga vardags rutinerna now a days så bestraffas jag följande dag. De finns inte riktigt kapacitet till något utöver de vanliga och de vill inte riktigt räcka till de heller...

Nu skall jag lyssna på min hypnobirthing cd och göra mina avslappningsövningar för orka i eftermiddag och i kväll. Dags och vila för "oss"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar