fredag 20 februari 2009

Helg




Fredag, oj veckan har gått fort igen! Vi hade en så mysig sushi och Mary K kväll hemma hos oss igår! Hade bjudit in 3 mamma kompisar plus jag och Elwa och Marie som hade hand om hudvårds och smink föreläsningen och provningen. Jag hade lätt sagt mycket att stå i eftersom jag var ensam hela dagen med Elwa igår (också) och hade all städning och förberedelse inför middagen att förbereda. Men de gick. Tycker bara att de är tråkigt att måsta säga åt Elwa att mamma fixar mat nu och kan inte ta upp dig i famnen. Men de är bara nyttigt för henne att förstå att alltid finns inte mamma tillgänglig! Fast jag hade mycket att stå i igår så var jag inte stressad och de förståd nog Elwa också för hon gick iväg för att leka snällt när jag förklarade va jag höll på med. Sen va Elwa med mig och städa:) De är så gulligt när hon städar av hjärtans fröjd. Nu har hon fått en egen städvagn med borste, hink, mopp mm. av famo och fafa och oh va den är popp. Hon vet precis va hon skall göra med de olika redskapen. 

Elwa har börjat tala två ords meningar! Otroligt, kan inte förstå att hon som är så liten kan, men hon kan! Hon säger tex. äppel skal = äppe ka, knäckebröd= kek bö, mössan på= mö på, älskar mamma= ecke mamma, härligt när hon har ett så klart och tydligt språk som hon kan kommunicera på. 

På onsdagen hade vi "eko dagis" hemma och Emil var här på barnpassning. Han var här för första gången och de gick så jätte jätte bra. Han stor njöt att leka med Elwa och de gjorde Elwa också. Elwa vill inte leka ensam när vi är på tumis men de gick jätte bra när Emil var med. De här små guld grynen växer i ögonen. 

Idag skall de bli hembakad pizza! Mums!

Ha en skön helg allihop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar