tisdag 10 februari 2009

Tisdag

Oh va utmanande vardagen är med en liten spilivink:) och oj så tacksamt och roligt de är! Vad välsignad man är att man har en så fin dotter som utvecklas för varje dag som går. Tänk på allt de hon lärt sig på 1 år och 3 månader, ja jag kan berätta er att de är massor! 

Idag har vi sedvanligt igen varit på hund+barnpromenad  på morgon. Vilket betyder att jag packar ihop Elwa och Milou och så går vi runt Brunsparken. Sen på hemvägen satnnar vi ofta i parken och leker 1/2h. Då kopplar jag fast Milou utanför och så får han vänta tills vi promenerar hem!

Härligt när jag fick lagat en stor sats med mat igår så jag kanske slipper och laga mat idag...fast jag är lite sugen på eko korvsoppa med massor av kålrot, morötter, lök, vitkål, palsternacka mm.  så kanske jag skall sätta igång på em och laga en stor kastrull?? 

De är så otroligt skönt när Elwa sover 2h mitt på dagen för då är de bara att lyxa sig och göra en massa egna grejer. Fast mitt nyårslöfte har inte riktigt hållit...lovade att jag skulle ha "egen tid" då hon sover, men helt alla dagar har de inte lyckats...ibland är man tvungen typ att laga mat! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar