måndag 9 februari 2009

Måndag v6+2

V 6+2 idag! Igår hade jag nog den värsta dagen hit tills! Hemskt! Jag var på folkhälsan hela dagen på doulornas inspriationsdag med temat anknytning, super intressant! Men huu va illa jag mådde. På eftermiddagen blev de ohållbart, jag la mig helt kallt på soffan och låg där och lyssna. När jag kom hem efter kl16 så kunde jag inte göra annat än ligga med ögonen fast. Hjälp om de skall vara så här!!! De värsta var att inte kunna finnas till för Elwa. Hon va så olycklig när mamma fanns närvarande fysiskt men inte pyskiskt! Till sist blev de för mycket för mig och jag brast ut i gråt! Usch så här vill jag inte de skall vara. Å andra sidan känns de bra att man mår dåligt för då vet man i alla fall att man är gravid. 
På natten och morgon fick jag nog se till att äta tätt, men sedan har förmiddagen och eftermiddagen gått jätte bra. Har till och med orkat göra grejer här hemma. Baka bröd, laga vispgröt, laga mat middag! Men känner mig fortfarande gravid, så inget att oroa sig för! Jag ser att min magen har börjat förändra sig, inte växa men ändra form. De som jag märkte redan förra veckan var att mina yttre blygdläppar börjat svälla. 
Ringt till Riitta Nordström på rådgivningen idag. Hon är så mysig:) Först kände hon inte igen mig i telefonen men sen kom hon ju på vem jag va och sa ”miks sä et heti sanonut”, gulligt! Hon fråga om jag vill vara på den svenska enheten eller gå hos henne och jag vill absolut gå hos henne! De blev hon glad för och sa att hon precis hinner ha mig innan hon blir pensionerad. De va timing från min sida, perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar