onsdag 18 februari 2009

Fullt upp

De är full rulle här! Igår kom  boken jag skrivit 1 kapitel i ut:). Författaren jag jobbat ihop med gick bort efter nyår vilket medförde ganska blandade käsnlor vid bokutgivningen! De kändes så orättvist att hon inte fick se sitt livsverk publiceras!!! 

Skall börja dra "drop-in" spädbarnsmassage kurs på massageakademin i mars! Skoj! De blir ett lite annorlunda koncept...jag skall dra hela massagen varje gång och sedan sista halva timmen så kommer de att vara någon teori föreläsning så som kolik, hudkontakt, amning mm. tot. 6 teman och sedan efter allt ihop så blir de mellanmåls servering (egen bakat bröd etc. ). Tanken är att man skall kunna komma 1 eller flera gånger. Skall bli utmanande och så skoj. Mamma skall ta hand om Elwa varje fredag när jag drar kursen. Mysigt också att de får ha kvalités tid tillsammans. 

Idag skall Emil komma på "eko dagis", ur kul! Jag har precis hjort grytan för 2 timmen och koka. Barnen och jag skall äta rotmos (kålrot, morot, potatis) och hjortgryta och riven morot! Sedan har jag plockat fram vattenfärger och bivax kritor, de skall få måla och vara kreativa idag! 

Själv så mår jag varierande, de går upp och ner med illamåendet, men när jag äter varannan timme så klarar jag mig bra genom dag!

Hälsningar av en lagom trött med lycklig hemma mamma från Helsingfors

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar