fredag 6 februari 2009

Fredag

Mysigt med fredag! Eller extra mysigt idag eftersom vi skall ut och äta med Benjamin!!! De känns inte bara utan de är en evighet sedan vi gjorde något bara han och jag. Elwas mormor skall komma hit i eftermiddag och vara med Elwa.

Vi har varit inne hela går dagen med Elwa...I onsdags blev hon sjuk! Jag kunde ana något redan i början av veckan eftersom hon var så klängig och mammig och ville ogärna vara själv. Då visste jag att de var något på gång. På onsdagen hade vi premiär för mitt "ekodagis". Jo de är sant, jag har varje onsdag "ekodagis" hemma hos oss från kl.15.00-18.00. Har max 5 barn åt gången. Jag lagar ekomat åt barnen så pysslar vi med något: sjunger&spelar, bakar, målar mm. De är kul! Dessutom har Elwa sällskap och de gillar hon:)

Idag är Elwa bättre, hon är pigg och leker igen! Igår var de tufft! Hon vill inte alls vara själv utan jag bar omkring på henne hela dagen i bärsäle. Men jag förstår henne. Vem skulle orka med något när man är sjuk...ingen! Ingen mat lust hade hon heller, men inget jag stressar för. Hon gick omkring och gnaga på morot och åt äppel och knäckebröd. Törstig var hon däremot, vilket var bra eftersom hon hade 38.3 feber egentligen hela dagen. Normalt sover hon bara en gång men igår sov hon både på förmiddagen och eftermiddagen. Idag har honknappt haft någon snor som runnit ur näsan och ingen drägel för den delen heller. Hon känns inte heller mera varm, kanske de var snabbt förbi. Jag la henne faktiskt ut och sova eftersom hon sover bättre där. Jag har endel jobb jag måste få fixat medan hon sover. 

De är nämligen så att boken som jag var del skribent i skall ha publiceras nu den 17.2.2009 och jag har endel och förbereda inför de. Sedan har jag lovat gå och föreläsa om spädbarnsmassage till min gamla skola för barnmorskestuderanden, kul! Plus att jag har en del annan material som skall förberedas och skrivas:) 

hej så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar