lördag 7 februari 2009

Gravid

Mysigt med fredag! Extra mysigt skall de bli eftersom jag och Benjamin skall iväg och äta till Solna, kavlités tid tillsammans kallas de! Solna har blini veckor så de skall bli SÅÅÅ gott! Idag ville jag göra graviditets test eftersom min mens inte börjat än och de gått 40 dagar i dag sen jag haft min första och kanske sista mens?! Varför jag också gärna gör testet är för  jag måste veta om jag kan njuta ett glas vin till blinierna eller ej!

Satt mig och kissa på sticka kl.07.08 i morse. Tittade på stickan ca. 30sek efter att jag kissat på den, men bar 1 streck, INTE gravid! Men efter att de gått några minuter så kunde jag ana ett svagt streck näst intill kontroll strecket. Sen läste jag på förpackningen och de stod att avläsa testet först 5min efter att man kissat på den. Jaha...då måste jag ju var gravid eftersom de fanns två streck brevid varandra. Spännande. Hade nog varit förvånad ifall jag inte varit gravid eftersom jag mått annorlunda denna vecka. Tidigare i veckan när vi var ute och promenerade med Elwa så blev jag plötsligt riktigt svag och yr fastän jag ätit gröt 1h innnan. Jag kände mig vrålhungrig, konstigt tänkte jag. Sedan har jag helt tydligt varit super hungrig, känns som allting bara försvinner som jag stoppar i munnen...men de är väl normalt när man nu då är gravid. 

Har bara skrattat och funderat hur många mens cykler man hinner ha innan de smäller, men saldot blev 1! 
Nu skall jag bara konsentrera mig på att äta näringsrikt för mig och babyns skull! Spännande
Hej så länge 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar