tisdag 15 februari 2011

Enterovirus

De blev ett lite annorlunda avslut på vändagen...Elwa hon klaga och klaga och grät och grät!!! "Mamma jag har ont hälarna" Mamma jag har ont i munnen" "Mamma jag har ont här på hanttuna, aj aj aj, mamma de tar ont ajajaj" Hon kändes varm, mätte feber 38.5, inte högre...Bara genom att observera henne så skulle jag har gissat typ 40 grader...Hon var yr, hade slutna ögonen mest hela tiden, var ljuskänslig, grät, klaga, vred och vände sig, klaga på ont ont ont, var väldigt olik sig själv!!! Måste medge att jag för första gången blev orolig på riktigt! Hann redan tänka på hjärnhinneinflammation...kändes som hennes medvetande grad sjunkit och hon var så frånvarande. Ringde ett varv till barnkliniken och de tyckte att symptomen var väldigt typiska för enterovirus. Ja och nu i efterhand tänkt så stämmer de. Men galet kraftiga symptom hade hon!!! Från barnkliniken rekommenderades Panadol 225mg x 4 i dygnet och Burana 150mg x 4 i dygnet. Frågade om de bara var för att sänka feber men de menade att allmäntillståndet även skulle förbättras. Ville i alla fall avvakta med Panadol och Burana kombon (dessutom skulle jag inte ha haft de hemma). Gav homeopati Borax c200 utspätt i vatten och wow, hon somna som ett ljus på 5minuter, totalt lugn! Under natten gav Benjamin henne Borax i flera omgångar. Vi dela på oss, Benjamin sov med Elwa i vår säng och jag sov i barnens rum med Evert. Tack och lov att man är två föräldrar!

Imorse möttes jag av en pigg, glad, utvilad, hungrig tjej! Hon hade inte ont, hon hade inte feber, hon var hungrig, hon var sig själv!!! Wow, homeopati rocks!

1 kommentar:

  1. Mummi oli kyllä kanssa aika uneton, kun ajattelin pientä Elwaa ja sen tuskia. Sain viestin illalla myöhään! Onneksi kaikki kääntyi paremmaksi ja homeopatian voima on taas todistettu!! Sanokoon skeptikot mitä tahansa!
    Hyvä on tietysti soittaa sairaalaankin ja kysyä neuvoa.

    SvaraRadera