tisdag 15 februari 2011

Gulligare än gulligt

I morse när jag lugnt sagt var stendöd efter en vaken natt, och låg alltså på soffan i barnens rum och orka inte röra en fena så möttes jag av den härligaste 3-åringen på denna jord. Hon och också lilla Evert förstod att nu är mamma trött så vi skall vara extra snälla och gulliga. Båda två kom och paja och pussa mig om vart annat. Sen börja Evert rycka i badrums dörren och ropa "kakka kakka" i högan sky. Elwa förstod genast och agerade därefter: "Evert kom jag öppnar dörren åt dig och tänder lampan, kom här är pottan Evert jag hjälper dig med blöjan". Var på hon tar honom i handen och tar av honom blöjan och hjälper honom på pottan. Jag stor myser i halvdvala bara av att lyssna på min ljuva barn. Elwa är så duktig stora syster!!! Evert han informerar efter ett tag att "töti töti =törstig törstig" och pekar på Elwas nati vatten. Var på Elwa ger honom vatten och hjälper så duktigt! Efter en stunds frånvaro uppenbarar sig båda med ett knäckebröd i handen, de har serverat sig själv eftersom mamma är för trött för att stiga upp...Ibland såhär

2 kommentarer:

  1. Ihanaa luettavaa! Elwa tekee juuri sitä, mitä mammansakin, eli oppi on mennyt hyvin perille ja Elwahan on todella viisas ja oppivainen!!!!
    Halit kummallekin!

    SvaraRadera
  2. joo oli niin ihana kuunnella!!!

    SvaraRadera