torsdag 24 februari 2011

Uteliv

Njutit av vädret och barnen idag! Vi har lite "sportlov" med Elwa eller så ljög jag åt dagis tanterna:) Har lite blää fiilis över dagis just nu (och allt annat för den delen också), inte för att de egentligen är något fel med dagis men som jag nämnt tidigare så känns de skönt att de finns som ett alternativ, avlastning  men inget ställe vart man behöver föra barn eller stressa till ( de tar jag som min frihet att bestämma). Vill ändå att Elwa skall ha någon rutin med dagis farande så i princip har vi ti-to som hon far till dagis. Men just nu funkar de bra att ha henne hemma, känner också att jag vill göra de för Everts skull. Han behöver ha sällskap av sin syster och de känns tråkigt att skilja på dem. Inte har vi skaffat två barn för att ena skall skötas av någon annan och ena skall vara hemma. Och inte är jag hemma för att sköta bara 1 barn. Sen inser jag ju nog att Elwa behöver få lite "egna" kompisar att leka med och de får hon ju! Tror att vi alla mår bra av att ha de så här. Sorry om de blev jätte råddigt, men mitt STORA problem just nu är att jag funderar alldeles för mycket på ALLT ALLT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar