tisdag 8 februari 2011

Ingen natt lik den andra

Benjamin skötte Everts uppvak fram till ja kankse 03 (ärligt sagt vet jag inte va han gjorde uppe så sent, men tacksam för att gjorde de). De betydde enhetlig sömn för mig från 21-03! Sen kunde jag inte lyssna mera på Evert för hans hosta lät så förskräcklig. Riktig hård och skällande och han var ju så täppt att han inte fick efter andan. Så jag tom klockade hans andning mitt i allt ihopa. För att försäkra mig om att de var täppan i näsan som gjorde att han andades snabbt så sköljde vi näsan ett antal gånger (många) och han var SÅÅ tacksam. Antar att de hjälpte honom och andas via näsan. Stackars liten. Efter nässköljningen och upprätt läge, somna han djupt, skönt! Han hosta till några gånger, men han sov! Andningen lugna sig och därmed även jag...

Imorse var den gul-grön slemmiga killen glad, skönt! Hans allmän tillstånd är bra och han är hungrig och törstig så nu är jag lugn jämfört med i natt. Tänkte att jag måste åka in med honom till barnkliniken, men känns så hemskt så jag gör de bara om de absolut måste. Hann tänka igenom allt vi skulle måste gå igenom ifall vi åkte in, allt från smärtlindring, febernedsättande, antibiotika (försäkerhets skulle) till blodprov och ja alla bakterier och virus som härjar där. Kanske hysteriskt, men känns inte de minsta lockande. 

Nu har vi i alla fall ångandats i badrummet en 1/2h, har smort honom med eucalyptus olja på bröstet och han har ätit frukost och är pigg och leker! Skönt! Vi följer upp läget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar