fredag 25 mars 2011

30minuter

Ett litet samkprov på vår middag. Fredags mys med rökt lax med chili marinad, vitlkösdipp + dill-citron dipp, uppskurna grönsaksstavar. Och den riktiga fredagsmys maten var ju skogsbärs kvarg (vispgrädde, kvarg, bland bär, vanilj och 2 msk indiansocker), succé! Mamma poäng!

Under middagen ringer våran pappa från Thailand och då springer jag och startar datorn, barnen äter under tiden och hoppar av iver när de hörde att de skulle få tala med pappa. Elwa får börja tala och hon har som vanligt mycket att säga, med den påföljden att Evert också vill och är otålig och skriker. Nå sen får Evert tala, men den påföljden att Elwa blir lessen och går gråtande i köket. Elwa får fortsätta tala med pappa medan Evert går till köket och börjar slänga maten runt omkring på kökgolvet. Elwa avslutar sin pratstund och mamma tar över. Elwa och Evert busar av hjärtans fröjd i köket och Elwa springer och rapporterar med jämna mellanrum att Evert kastar mat och att de är mat på golvet. Vill inte avsluta mitt samtal med B så jag ignorerar allt bus som pågår...suck! Sen kommer Evert i vardagsrummet totat full med fisk och sås på händer och kläder och jag ger order åt Elwa att torka honom. Fortsätter tala med B...Nu hoppar båda barnen på soffan och trycker på datorns alla knappar, grrr! Varför kan jag inte får tala i lugn och ro???! Vill ha hem min man, NU! Avslutar samtaet med B eftersom jag till sist inte mera hör vad han säger...
Efter avslutat samtal ringer famo och samtidigt knackar också mommi på andra linjen, ahhhh klarar inte de här! Telefonen som ringer i ett och barn som behöver min fulla uppmärksamhet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar