måndag 28 mars 2011

Måndag

Måndag betyder ledig dag också för Elwa. Vi har i princip 2 lediga dagar i veckan från dagis och de känns jätte skönt och jag tycker att de funkar super! Just nu är jag så bekväm med att klä av och på och föra och hämta själv!!! Skönt att kunna ta de lugnt och pyssla på i lugn och ro.

Öronkontrollen höll på att bli en total katastrof!!! Huuu va led jag är på vår egen läkare på femkanten!!! Tyvärr är vi tvungna att gå till henne varje gång de är något (tack och lov väldigt sällan) och varje gång är hon försenad, VARJE &%/¤%#(// GÅNG!!! I morse så var vi som första kunderna och vi hade alltså tid klockan 10. Hon besvära sig inte att komma och inte att informera när hon eventuellt skulle behaga dyka upp. Tur att hon inte kom för skulle nog ha sagt några mycket välvalda ord åt henne...Klockan 10.30 gick jag till receptionen och bad att få numret till överläkaren på hvc. Ringde upp henne och hon beklaga sig och sa att läkaren i fråga har varit i huset i 20år och alltid haft samma problem, hmmm och att man accepterar de och tycker att de e helt ok???! Fattar int! Oh om hon skulle ha förstått att jag kämpat med att få mina ungar klara i tid så att vi skulle hinnna till kl.10...nå jo men i alla fall bad överläkaren osss att komma till hennes rum så skulle hon kolla öronen på Elwa vilka var FRISKA!!! Oh va glad jag blev och samtidigt lessen för detta bekräftar bara mina misstankar om de senaste läkarbesöket. Jag hade rätt, läkaren putsa och grävde i vänster öra så hårt och elakt att de blev irriterat och rött och vi fick diagnosen öroninflammation!
Överläkaren gav mig friheten att välja ny läkare och dessutom svenskspråkig! Jee! Man behöver tydligen stå på barrikaderna för att få något till sin fördel!

2 kommentarer:

  1. Näin on ! Tämä on nykypäivää, mitään ei saa jollei itse VAADI ! Täytyy myös olla tarpeeksi terve osatakseen vaatia hoitoa. Kaikkien pitäisi kyseenalaistaa asioita jollei tunne itseään kohdelluksi oikein, muuten potkitaan päähän joka käänteessä!!! Hyvä Linda, sä alat oppiin oikeat otteet!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är allas vår rättighet att byta läkare vid behov, en gång per kalenderår. Samma gäller rådgivningstanter, dem har jag haft mer problem med.Bytet har skett problemfritt, utan dramatik. Läkarna har alltid varit väldig sakliga och professionella på Femkanten.

    Heidi

    SvaraRadera