tisdag 22 mars 2011

Tuffa tider

What a day, 8 days left...ja va skall man säga...tufft just nu hoppas att min man inte skall på någon längre arbetsresa på ett bra tag efter att vi får hem honom...men jag unnar honom att förverkliga sina drömmar! Och om jag skall vara ärlig så förverkligar jag min dröm nu också...jag är hemma med mina underbara små och de är verkligen ingen självklarhet!!! Ibland blir de bara för mycket...

Många undrar hur vardagen funkar för oss när vi är på tremanhand...Idag blev jag nog bara påmind igen att vi inte skall ha något extra program utöver parkliv och dagis. På helgen eller de dagar Elwa inte har dagis så funkar de bra med någon lekträff, men efter dagis dagen så blir de för mycket. Plus att Elwa och Evert är så vana att ha ett schema att följa så om vi fyller våra eftermiddagar med annat än bara park + middag + egen lugn lek + bad + nattning så blir de bara för mycket = gråtiga och gnälliga barn. Ogillar den stämningen väldigt mycket då jag och barnen blir stressade. Elwa särskillt men också Evert behöver min närvaro under eftermiddags timmarna och bara den lugna stämmningen på kvällen bidrar till glada barn och glad mamma. Så dessa resterande dagarna som vi har vår pappa på andra breddgrader så kommer vi bara att gå efter våra dagliga rutiner och njuta av gemenskapen. Jag kommer att ta de lugnt och bara finnas till för mina barn utan att stressa för något. Va finns de att stressa om, egentligen inget. Så länge mina barn har mat och mig så behöver dom inte så mycket annat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar