söndag 27 mars 2011

Gulliga Elwa

Härligt med kloka ord från barns mun! På vägen till Elwas kompis A idag tittade Elwa ut genom spårvagns fönstret och konstaterade att "mamma jag tycker nog att de skall bli mycket roligare att gå till A och leka än till Smedsparken..." skönt att de för henne också känns roligt med omväxling! För de gör de minnsann för mig också! Just nu ur led på att stå i parken och stirra i en vattenpöl!

Påvägen från spårvagnen till A så gick Elwa kanske 70m före mig och Evert (Evert han tar sin tid och plockar upp varje sten och kvist på vägen och utforskar varje vattenpöl). När vi kom fram sa hon "mamma jag tyckte nog att de var ganska skönt att gå helt själv". Kan tänka mig att vara fri från alla uppmaningar och få gå i lugn och ro och själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar