lördag 5 mars 2011

Lördag

Pappa på barista tävlingar som domare, Elwa fortfarande febrig, men mår betydligt mycket bättre än igår. Från att hon fick upp ögonen i morse har hon pratat på som Runeberg (definitivt tagit igen allt hon missat igår). Skönt att se hur barn återhämtar sig när kroppen i lugn och ro får jobba med bakterien/viruset.

Fick min andel av friskluft och "tid utanför hemmet" när min underbara syster kom och hjälpa med barnen. Elwa fick stanna inne med henne och jag, hunden och Evert tog en underbart skön och frisk promenad till torget för att handla fisk, ägg och grönsaker. Vi handlar på torget varannan lördag då vår kära LUOMU Markku är där. Köper ägg för två veckor vilket i vår familj betyder 60 ägg, galet men sant. Rotfrukter och potatis o fisk. Skönt att få förrådet fyllt igen. Skulle egentligen också ha haft behov att en butiks runda, men tyvärr orkar jag inte fundera på nästa veckas meny, grr!!! Trött på alla favoriter i repris! Snälla tipsa mig och era favoriter, känns kul att laga något nytt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar