lördag 26 mars 2011

Irriterad

Varit ovanligt irriterad idag...känns som att de tyngsta kanske är att man behövs HELA tiden! Ungefär var 10sek är de Evert eller Elwa som ropar "MAMMA MAMMA" . Evert han behöver ofta hjälp med att komma ner från stolar, bord, fönsterbräden, stegen... och Elwa vill att jag skall komma och titta eller hjälpa henne med något i hennes lek. Där emellan så städar jag golven efter att Evert självständigt hällt upp vatten åt sig, varit självständigt och kisat och tömt pottan och olika varianter av utrivna lådor...Elwa hon är också suverän på att att trycka på rätt knapp och få mig alldeles ursinnig! Men de är utmaningen men att vara förälder, att kunna agera vuxen även fast man är ursinnig!

Medan barnen sov fick jag i lugn och ro förbereda middagen (ugnslax, kokta rödbetor och broccoli och råriven morot) och morgondagens lunch kålgryta. Tog också tag i att röja bykkorgen, tvättat 3 maskiner byk och vikt dem i skåpet. Så något har jag fått gjort också utöver att finnas till för mina barn!

1 kommentar:

  1. Voi että, kuulostaa ihan yksinhuoltajan arjelta!
    Ei ole aina helppoa. Voimia.

    SvaraRadera