fredag 18 november 2011

MIN FÖRKYLNING

Nää nu får de vara nog!!! Sitter här och bloggar (klockan är 06.15), och resten sover! Men kan inte ligga mera pga av de sega slemmet/ snoret som inte vill ge sig. De finns i näsan, i alla bihålor, i huvudet. Försöker ligga halvsittande, växelvis ligga platt på rygg eller på sidan, blää...alla ställningar lika jobbigt. Vet ni känslan när ena näsborren är stockad och andra fri eller när båda har lock för och du bara flosar med munnen. Har i natt haft sällskap av lilla hjärtat i magen, han tröstar och sköter mamma minsann. Han vaknar när jag vaknar, gulle!

Tyckte också i natt att jag hade så kladdiga ögon, men de är nu inget man börjar analysera mitt i nassen. Men joo sidu, nu när jag tittade mig i spegeln så har jag ju igen murade ögon, jihuu DUBBELSIDIG ÖGONINFLAMMATION!

Min hals och lungor är ett kapitel för sig...Varit sjuk sedan förra lördagen och sen dess haft ont i halsen. De har bara blivit värre trots alla häxkonster jag prövat, de onda, sträva, jobbiga sjunker bara lägre ner, ja till lungorna. Vill int hosta för de tar sååå ont!

Jag som ALDRIG tar mig till doktorn skall "unna" mig de lyxet idag. Att någon diagnostiserar mig och tar prover. Vill vara på de klara hur de står till. Vill inte bara kolapsa i helgen och måsta akut åka in. Vill bara med andra ord ha bekräftelse på va läget är. Kan man bara vänta och se att kroppen sköter om bacilusken eller behöver man lite hjälp på vägen. Konstigt, är alltid som sjukast när jag är gravid. De har varit ett återkommande fenomen genom alla dessa 3 graviditeter??!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar