torsdag 3 november 2011

VECKA 13

Lunkar på i min långsamma takt...Eller har ju mycket att stå i men i mitt huvud känns de som allt är en ända trög massa. Nu börjar jag förstå forskningar som påstår att gravida kvinnors hjärna "mjuknar" under graviditeten (fri tolkning) och de är viktigt att förse sin egen men också lillens hjärna med fiskolja (DHA/EPA).

Här boostar jag mig och min lille med: renaste fiskoljan (hur kan man vara säker...), d-vitamin, c-vitamin (både i form av havtorn och piller) och kallpressad kokosolja, avokadoolja och ryps/olivolja.

Känner en liten ångest med att bara gå och vänta tills nästa ul som är först i november...Vi skall på de andra ultraljudet till fosterdiagnostikenheten för få en extra noggrann titt på strukturerna. I samma väva skall vi få träffa en genetiker som förhoppningsvis skall kunna klargöra lite exaktare om Everts läge, nervöst och spännande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar