tisdag 15 november 2011

MIN PRINSESSA

Måste bara dela med mig... Igår kväll efter att buu-klubben slutat, tog vi tag i att ordna i barnens stökiga rum. Elwa var super duktig och vek sina kläder och radade i skåpet. Sen sa hon att: nu mamma går jag till köket, du får inte komma dit..jag ropar sen när överraskningen är färdig...Sagt och gjort, hon tog tag i överraskningen. Med jämna mellanrum sprang hon med elmukelmu och skulle ha hjälp med olika stora bitar som hon behövde:) Hon påminde mig om att inte komma för hon ropar. OK!

För de mesta så plockar jag undan lunchen/middagen direkt efter att vi ätit men vissa dagar blir de inte pga trötthet, lathet, något annat viktigare som kommer ivägen...och idag var en sådan dag som jag pga av förkylning kände mig hängig och lat så de fick bli. Men då hade ju min 4-åring förstått läget (vilket jag inte förstår att hon gjort) och alldeles frivilligt, själv, utan uppmaning tagit tag i. Hon kom efter ca. 10min fixande till mig och sa att: nu mamma är överrskningen klar, nu får du komma...Hon var så stolt att hon nästan skakade, hon hade plockat disken i diskmaskinen, lagt elmukelmu på salladen, saltgurkan, salladssåsen och ställt allting i kylskåpet. Ja de var verkligen en STOR ÖVERRASKNING...hade aldrig kunnat föreställa mig att hon skulle klara av allt detta. Men tydligen har hon sett på tillräckligt många gånger och uppfattat vikten med att plocka undan efter maten. Var och är en stolt mamma och väldigt glad!!!

1 kommentar: