torsdag 3 november 2011

VECKA 14

Små oroliga mamman bestämde sig för ringa till rådgivningen "och kräva" att få och komma och lyssna på babyns hjärtljud! Uttryckte min oro för Benjamin här om kvällen och sa: "hur kan man veta att babyn lever??? Vem skall se till mig och babyn nu i 8 veckor medan vi väntar på de andra ultraljudet? Till rådgivningen "skall" man först i vecka 24 när man är omföderska"! GALET! Nu börjar jag förstår varför var och varannan mamma springer privat på extra kontroller och varför de är så skönt med en doula/privat barnmorska.

Sagt och gjort. Fick tid till rådgivningen och där fanns de fina hjärtljuden som jag saknat och få höra! Skönt! Fick en ny tid till vecka 22:)

Om jag skall vara helt ärlig så känner jag babyn redan röra sig...Men eftersom rörelserna är mera lik ålande så blir jag ibland osäker å om de verkligen är babyn eller något annat fnurr på tarmen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar