lördag 19 november 2011

SJUKSKRIVNING

Börjar vara trött på att känna mig så här, dunder influensa! Förundrat mig över varför jag är kanon sjuk bara då jag är gravid? Varit senast så här sjuk då jag väntade Evert 2009. Men inser ju nog att graviditet inte är någon lätt bulle för kroppen att bita i. De kräver energi och immunförsvaret klarar inte att vara på topp. Resurserna i kroppen räcker inte. Gravida kvinnor är alltså mera mottagliga för olika bakterie och virus sjukdomar. Hos gravida inflammeras bihålorna också lätt eftersom slemhinnorna i kroppen (även i näsan är svullna (därför har gravida nästäppa utan att vara förkylda). Att MÅSTA hosta jämt är ingen bra kombo med att vara gravid...att egentligen ha behov att vara i talförbud, funkar EJ! En utmaning denna vardag just nu...

Oj vilket kaos de råder här hemma...låtit bli att göra mycket, men plockat lite varje dag trots omständigheterna. MEN 1 veckas byk är otvättat, veckans städning är ogjort, diskmaskinen full, disk finns, leksaker och klädhögar finns i alla hörn...pust! Kan man sjukskriva sig som mamma? Finns de någon som ersätter en medan bara jobbar på ettans växel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar