tisdag 15 november 2011

RÅDGIVNINGSBESÖK

Vecka 22

Igår var de då mitt andra rådgivningsbesök... kan inte sluta förundra mig över hur få gånger man blir kallad till rådgivningen nu när man väntar barn för 3 gången:(

Lillebror i magen mådde som en prins! Hade en vikarie och hon inledde besöket med att lyfta händerna mot taket och fråga: "olitko sinä mukana sydänääniä ohjelmassa"? Ja svarade jag och fick därefter höra en 5minuters lovprisning över hur underbar förlossning de varit och hur berörd hon blivit. Blev förståss glad och fnissade lite åt hennes entusiasm.

Sf måttet var 18 och magen växer precis på kurvan. Hjärtljuden låg på 142 och lillisen var väldigt aktiv:) Ända lilla bekymmers grynet var mitt hb som var lågt...konstigt för jag har bra färg och är pigg (förutom nu när jag är förkyld), men har ju nog haft lust på leverpastej vilket jag inte annars äter. Så kroppen har nog vetat om järnbristen lite längre än jag!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar